Transparent Braces . lutsinar Pendakap Gigi . Ortho 绑牙

Transparent Braces Price

Total Braces Fee for Clear Orthodontic (Transparent Braces) Treatment starts from
RM 5xxx with an initial deposit of RM 9xx
Monthly Instalments of RM 200

What is the difference between Transparent Braces and Normal Metal Conventional braces ?

Basically the only difference is the braces are less visible from social distances . the function and mechanism of transparent (resin) braces and metal braces are the same

FAQ Tentang Transparent Braces

1) Kenapa harga rawatan Transparent braces di klinik Dentist3 lebih murah berbanding klinik lain?
🦷 Harga braces kami lebih murah & mampu milik sebab kami cuba untuk rendahkan kos rawatan & bahan braces kami dibeli secara borong membolehkan kami utk berunding & dapatkan tawaran yg lebih bagus & berbaloi dari pembekal.
Tapi, walaupun harga braces kami lebih rendah, tak bermakna yg braces kami tak berkualiti ye🌸

2) Adakah saya akan rasa sakit/tak selesa sepanjang rawatan Transparent braces?
🦷Kebanyakan pt kami biasanya akan rasa sedikit tekanan utk 1-2 minggu pertama selepas pemasangan braces.
Lepas tu, pt akan mula biasa & rasa mcm normal je.
Paling tak pun, dr akan bekalkan ubat tahan sakit utk kurangkan rasa tekanan, tp kebanyakan pt kami tak perlukan nya pun😽

3) Perlu ke saya cabut gigi utk rawatan Transparent braces ni?
🦷Cabutan gigi sebelum pemasangan braces ialah biasa & dilakukan atas beberapa faktor.
Salah satu sebab yg paling biasa ialah kedudukan gigi yg terlalu padat/rapat, jadi 1 atau lebih gigi perlu dicabut utk beri ruang supaya gigi lain boleh bergerak ke kedudukan yg sepatutnya.
Jika gigi dah tumbuh sepenuhnya, ia boleh dicabut dgn cabutan biasa, tapi utk gigi yg rosak atau terimpak (terbenam dlm gusi), cabutan secara pembedahan kecil perlu dilakukan sebelum pemasangan braces😗

4) Berapa lama saya perlu pakai Transparent braces?
🦷Biasanya rawatan braces akan ambil masa 1-2 tahun utk selesai, bergantung pada keadaan gigi.
Berdasarkan pengalaman dr kami, biasanya braces akan ambil masa 1 1/2 tahun utk selesai🤔

5) Apa yg perlu saya lakukan selepas tamat rawatan Transparent braces?
🦷Selepas rawatan braces selesai, Brackets (braces) akan dibuka.
Gigi akan di’polish’ & dibersihkan, selalunya rawatan cuci gigi akan dibuat sekali.
Selepas tu, dr akan mulakan proses utk membuat retainer.
Acuan gigi atas & bawah akan diambil, lepas beberapa hari, retainer korg akan siap! 👏🏻

6) Berapa lama retainer ni perlu dipakai?
🦷Korg perlu pakai retainer ni selama 24/7 (masa tidur pun kena pakai!) utk setahun pertama selepas braces dibuka, tapi masa makan/minum perlu buka, termasuklah minum kopi, teh atau air berkarbonat pun, cuma air kosong je yg boleh diminum sambil pakai retainer ye.
Lepas setahun, bergantung pada nasihat dr, korg hanya perlu pakai retainer di waktu malam (masa tidur) je, bermula dari tahun kedua & seterusnya😌

7) Macam mana cara penjagaan retainer ni ye?
🦷Kami akan sediakan ‘kotak retainer’ utk korg simpan retainer tu setiap kali dibuka.
Retainer lutsinar (Essix retainer) ni mmg agak mudah patah kalau tak dijaga baik2. Tak susah pun nak jaga sebenarnya , asalkan setiap kali buka, pt perlu simpan dalam kotak retainer korg.
JANGAN sesekali bungkus dgn tisu atau letak atas meja/kerusi je.
Dah ramai pt kami yg terpaksa buat retainer baru sebab retainer lama tu hilang/patah, ni cuma akan terjadi kalau tak simpan retainer dlm kotak retainer yg dah disediakan😬

🔥 Quality Braces (Pendakap Gigi . Ortho 绑牙) Package in ​
Klinik Gigi Dentist3

✅ LOW DEPOSIT
✅ Monthly INSTALMENTS
✅ Braces MADE IN ITALY
✅ Many 5⭐ ‘Star’ Customer Reviews
✅ Reputable Clinic(s) Established Since 1999 Onwards
✅ Gentle & Friendly Dentist & Nurses
✅ Quality Treatments at Affordable Prices

👉🏻 SUPER Affordable & Cheap BRACES Package ! Braces Are Imported From ITALY 🇮🇹 .

error: Please email smile@dentist3.com for Content :)