Quality & Affordable Dentistry in Malaysia

Viewing posts categorised under: Blog

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

20.05.22

Wisdom tooth can cause a variety of problems, especially if they become impacted๐Ÿฆท

The most common problem with wisdom tooth is the pain. Pain indicates that there might be infection๐Ÿค”

It is difficult to properly clean partially erupted wisdom toooth. A build-up of food particles can cause gum infection around the tooth๐Ÿ˜–
Wisdom tooth are prone to decay because of their position is very back of the mouth.

Infected wisdom tooth may also contribute to the decay of other teeth.
Especially for our 2nd molar tooth๐Ÿ˜—

Wisdom teeth extractions are used to prevent and treat all of these potential complications๐Ÿ˜Ž

Dentist3 offer a very good price for the minor oral surgery to extract the wisdom tooth.
It is better to take it out before the decay moves on to other teeth๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

Come to Dentist3 now for an initial consultation with our dr! ๐Ÿค—๐Ÿ‘๐Ÿป

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

mos_copy_8.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

18.05.22

Thank you so so much for your โญ๏ธโญ๏ธโญ๏ธโญ๏ธโญ๏ธ testimonial (Review) of our dental clinic .. we hope to always improve ourselves to serve you (our patients) better in future too !ย 

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH



review-2.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

18.05.22

Risiko untuk gigi rosak, penyakit gusi & pelbagai lagi masalah mulut lain, dapat dikurangkan dengan penjagaan kesihatan mulut yang bagus & tentu lah kena rajin buat pemeriksaan gigi di Dentist! ๐Ÿ˜™

Kita memang mengesyorkan semua orang untuk dapatkan pemeriksaan gigi sekurangnya 2 kali setahun๐Ÿค”

Karang gigi senang berkumpul walaupun kita dah gosok gigi sebab memberus je tak dapat bersihkan celah gigi.
Jadi kita kenalah buat scaling (cuci gigi) untuk pastikan gigi betul2 bersih๐Ÿฆท

Scaling dapat buang semua karang gigi yang ada & bersihkan mulut secara menyeluruh, jadi nafas akan lebih segar & penyakit gusi pun takkan ada sebab mulut bersih๐Ÿ˜‰

Dentist3 memang sediakan servis scaling ni dengan harga rendah je.
Jadi jom cuci gigi & dapatkan mulut yang sihat & bersih! ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

cuci-gigi.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

17.05.22

Kedudukan gigi yang tersusun memang penting sebab gigi yang tak tersusun akan buat kita susah nak bersihkan celah2 gigi & mungkin akan ganggu masa kita makan jugak๐Ÿค”

Selain tu braces dapat meningkatkan keterampilan seseorang. Dengan gigi yang tersusun, rupa kita pun akan nampak lebih bagus๐Ÿ˜Š

Dah ramai patient yang dapatkan rawatan braces di Dentist3 & mereka memang berpuas hati dengan servis yang kami berikan๐Ÿ‘๐Ÿปโ™ฅ๏ธ

Harga braces yang Dentist3 tawarkan memang rendah & berbaloi, deposit yang kita kenakan pun rendah jadi tak perlu risau, jom datang untuk konsultasi dengan dr dulu untuk tahu lebih lanjut tentang braces ni!๐Ÿ˜Ž๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

braces_-new.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

16.05.22

Root canal treatment procedure is a procedure that is used to remove infected pulp from inside a tooth and saving it from extraction ๐Ÿฆท

Tooth decay which been left for too long are possible to infect the pulp and nerves of the tooth. This condition will cause unbearable pain and swelling due to accumulation of pus ๐Ÿ˜ฑ

Root canal treatment can help to maintain the function of the teeth and protect other teeth from damage ๐Ÿ˜Œ

Root canal treatment will usually requires 3 steps with interval of 5 to 7 days between every steps. A dental crown is recommended after root canal treatment to protect the tooth from fractures in future as it will be in a fragile stage ๐Ÿ˜Š

Why extracting your tooth when you have ways to save it. Call us now to enquire more about root canal treatment. ๐Ÿ“ž

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

root-canal-222.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

15.05.22

Want to straighten your smile but not a fan of a metal braces?
Don't worry as now we have Invisalign (clear braces)!

The advantages of invisalign compared to metal braces :
๐ŸฆทRemovable, so it is easier for you to maintain your oral health!
๐ŸฆทMore comfortable, as there is no metal bracket in your mouth.
๐ŸฆทVisible result from as early as the first month of treatment!
๐ŸฆทVirtually invisible, so you can maintain your appearance.

Patient just need to come every 1-2 months to get the next set and for dr to see the progress.

Some polishing and contouring might be needed to create a gap or additional space on your teeth๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

Now everyone can have a straighter smile even without metal! โค๏ธ

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

invisalign_copy_5.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

14.05.22

Ada masalah gigi tak tersusun, berlapis, jongang, atau rasa tak yakin nak senyum sebab rasa kedudukan gigi tak cantik?๐Ÿ˜—

Bukan je rasa tak cantik, tapi gigi yang tak tersusun akan jadi cepat kotor sebab susah nak dibersihkan๐Ÿค”

Braces memang penyelesaian paling biasa kita dengar untuk masalah ni, ia antara paling murah & jadi pilihan ramai.
Dentist3 sekarang tawarkan harga rendah untuk pakej braces kami, xray gigi pun dah termasuk sekali dalam harga pakej ni tau!๐Ÿ˜Ž๐Ÿ‘๐Ÿป

Dah ramai yang berpuas hati dengan rawatan braces di klinik kami.
Hubungi Dentist3 sekarang untuk maklumat lanjut.
Jom, dapatkan senyuman menawan idaman semua dengan Dentist3! ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป๐Ÿฆท

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

braces-2.jpg

Braces

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

13.05.22

Conventional braces is the most common type of braces chosen by everyone. ๐Ÿฆท

The major function of braces is to align the teeth. Color rings are used to hold the arch wires which makes this type of braces look attractive. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ

Most of the condition, such as misaligned teeth, gaps in between teeth and overlapping not only make you less confident on smile, it is also hard to clean which lead to accumulation of calculus and causes tooth cavities. With braces, you may able to treat this type of conditions. ๐Ÿ˜

Dentist3 is now having promotion for braces (RM4xxx) with low deposit (RM1xxx), which is affordable for everyone ๐Ÿคฉ

Call us today for enquiry ๐Ÿ“ž

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

braces-treatment.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

11.05.22

Wisdom tooth can cause a variety of problems, especially if they become impacted๐Ÿฆท

The most common problem with wisdom tooth is the pain. Pain indicates that there might be an infection๐Ÿค”

It is difficult to properly clean partially erupted wisdom toooth. A build-up food particles can cause gum infection around the tooth๐Ÿ˜–
Wisdom tooth are prone to decay because of their position is very back of the mouth.

Wisdom teeth extractions are used to prevent and treat all of these potential complications.

Dentist3 offer a very good price for the minor oral surgery to extract the wisdom tooth.
It is better to take it out before the decay moves on to other teeth๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

wisdom-teeth-surgery.jpg

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

11.05.22

Gigi berlubang bukan je boleh cacatkan penampilan kita, tapi boleh buatkan nafas berbau & jika biarkan lama lagi, lubang akan jadi makin besar, rasa sakit pun akan bertambah teruk๐Ÿฆท

Tampalan ada banyak jenis, tapi yang paling disukai patient ialah tampalan warna gigi (white composite filling) sebab warnanya yang menyerupai gigi jadi lebih cantik & kemas๐Ÿ˜Œ

Dari segi ketahanan pun tampalan warna gigi ni memang bagus & tahan lama๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ˜™

Jangan biarkan gigi yang berlubang terlalu lama tanpa dirawat, kalau terlambat mungkin gigi tak dapat diselamatkan dah๐Ÿ˜–

Dentist3 gunakan produk berkualiti tapi dengan servis yang murah je.
Jadi jangan fikir lama, cepat datang dapatkan rawatan untuk gigi anda sekarang! ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ
#Dentist3
โœ… Website : https://dentist3.comย 
[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOWโ€จ#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

fillings-2.jpg

error: Please email smile@dentist3.com for Content :)