fbpx
Viewing posts categorised under: Announcements / Dental Clinic News

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

From All of Us at Dentist3™ Clinic, 

Merry Christmas & a Happy New Year 2021 ! 

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj 



braces-christmas-2020.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Sebelum memulakan rawatan braces doktor akan tanya kenapa nak buat braces ? Mungkin ada antara pesakit tidak faham kenapa soalan itu perlu ditanya kan ? Mesti la sebab nak gigi cantik! 😆❤️

Bukan apa, doktor tanya untuk tahu apa hasil
susunan gigi yang anda idamkan. Mungkin korang rasa braces ni setakat bagi gigi tersusun. Betul juga. Cuma lagi tepat, doktor nak tahu jangkaan yang korang idamkan selepas habis rawatan braces ni. 🦷✨

Jadi jangan segan untuk bagitahu doktor ya susunan gigi yang korang idamkan. Baru rawatan braces ni tak sia-siakan duit korang! Nak gigi cantik, datang je Dentist3. Mesti lebih menawan je senyum lepas ni😉😆

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-16_at_13.04.00.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Christmas akan tiba ! ✨⛄️🎁
Tahun ni dentist3 raikan christmas dengan cara tukar-tukar hadiah. Jadi semua berperanan untuk jadi 'secret santa'. Agak-agak apa santa hantar hadiah kat korang ye ? Mesti semua dah excited sangat kan😆❄️🎁

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-20_at_15.42.01.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

BRACES TRADISIONAL

Pendakap gigi (braces) jenis ini adalah yang paling popular dan biasanya apa yang kita bayangkan apabila kita mendengar perkataan braces atau pendakap gigi. ✨😍

Pendakap gigi tradisional menjadi pilihan ramai kerana kosnya yang lebih murah berbanding jenis pendakap gigi yang lain dan kos penjagaannya (maintenance) juga adalah lebih murah. 🤩🦷

Tambahan lagi, jenis braketnya yang menggunakan getah berwarna warni menjadi pilihan ramai anak muda yang gemarkan gaya lebih ‘fun’ dan ‘funky’. 🌺✨

KELEBIHAN 🤔

Kos lebih murah berbanding jenis pendakap gigi yang lain.
Getah berwarna warni memberikan peluang untuk si pemakai menggayakan warna yang berlainan. 🌸😍

KEKURANGAN

Jenis pendakap gigi ini adalah yang paling ketara pemakaiannya. Oleh itu, pendakap gigi tradisional tidak sesuai bagi mereka yang inginkan jenis tidak ketara / kurang menonjol seperti pendakap gigi seramik sepanjang pemakaian. 😬🌟

Hubungi Dentist3™️ sekarang untuk maklumat lanjut tentang braces 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-19_at_12.32.35.jpeg

Certified Invisalign Provider

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

What is Invisalign (隐形牙套)?? / Invisalign® Malaysia 

Invisalign Are Clear Removable Cosmetic Appliances Designed to Straighten Your Teeth Without Metal Pieces & Wires.
Hence Reducing Your Stress & discomfort While Having Your Teeth Straightened.

Invisalign Aligner Technology Can Straighten Teeth That Are Crowded, Rotated, Tilted Forward or Backwards Using Exact Impressions Taken By Our Dentists.

You will be Able To See The Results Before You Start , Using our Video Simulations and, Once The Results are Approved, the Custom-made Clear Aligners are Fabricated Using the Latest in 3D Printing Technology. WhatsApp Us Today To Know More.. Invisalign Malaysia

Invisalign clear aligners (braces) (隐形牙套) with study models & photographs in the package included.
.
.
.
.
.
.

#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah



invisalignsmile.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Hai macam mana perkembangan susunan gigi korang selama pakai braces ? Semua baik-baik sahaja kan ? 😆🦷

Korang jangan lupa tau datang temujanji braces korang tiap bulan. Kalau pakai braces ni memang perlu disiplin sikit. Baru cepat dapat hasil yang memuaskan. ⭐️⭐️⭐️

Jangan lupa jaga kebersihan gigi jugak tau. Gosok gigi 2 kali sehari. Pagi dan sebelum tidur. Lepastu pakai ubat kumur. Baru lah kalkulus dan bakteria takut nak lekat kat gigi awak 😖 Jangan lupa dapatkan rawatan gigi dengan kami tau. Apa-apa call je ⭐️⭐️⭐️

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-19_at_12.22.47.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

20.12.20

Niti wire ? Stainless steel wire ? 🤔
Always hear this during your braces maintenance and review appointments? 🧐🦷

What are the differences? 🤔

1. Ni-Ti (Nickel Titanium) wire is actually the wire used in initial stages to align the teeth. Ni-Ti wire is thin and has less pressure, able to align the teeth into position before starting the retraction and levelling phase 🤩

2. Stainless steel wire is widely used for retraction and levelling phases. Stainless steel wire is more thicker compare to Ni-Ti and it provides more pressure to pull the teeth into position. 🌟💫

Different sizes of wires will be used in every visit, the wires will be changed gradually to avoid involuntary movement 🦷😬

Contact Dentist3™️ today to know more about braces 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-19_at_12.35.06.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Bila pakai braces, kena dtg tiap bulan utk tukar wayar & getah.
Kenapa kena tukar tiap bulan ye? 🤔

Tujuan utama pemakaian braces ni ialah utk rata & luruskan kedudukan gigi
Yg akan berfungsi utk menarik gigi kita ialah wayar braces tu. Wayar dari jenis & saiz berbeza akan ditukar setiap bulan utk memastikan gigi kita gerak dgn sempurna & pada kedudukan yg betul🦷

Ada 2 jenis wayar utama yg selalu digunakan dlm rawatan braces ni, NiTi (nickel titanium) & SS (stainless steel). Apa bezanya?💡

NiTi ni ialah wayar yg lebih nipis & lebih kurang tekanan berbanding SS, utk permulaan rawatan braces, mmg Dr akan gunakan NiTi utk meratakan kedudukan gigi dulu, lepas beberapa bulan bila gigi dah rata, baru Dr akan bertukar ke SS😉🌹

Stainless Steel ialah wayar yg lebih tebal berbanding NiTi, bertujuan utk menarik gigi supaya jarak (gap) pada setiap gigi boleh di tutup👍🏻

Cuma Dr di klinik berdaftar je yg tahu wayar jenis apa & bila perlu ditukar, sebab tulah kami sarankan semua utk dapatkan rawatan braces di klinik berdaftar seperti Dentist3!🥳

Promosi kami masih lagi berlangsung, cepat book slot anda sekarang! 👌🏻🌸

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-19_at_12.22.45.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Today's topic, lets talk about phases involve in braces treatment 🧐🦷

Phase 1: Alignment
The first few months of wearing braces is called the initial alignment, and generally during this phase your orthodontist is working to shift the teeth into the desired position. They do this by applying the brackets which adhere to teeth, and connect them via an arch wire. 😱🦷

Phase 2: Retraction
Retraction phase is usually to retract the teeth especially for those pre-molar extraction cases for spacing. During retraction, orthodontist will pull the teeth to close the gaps. 😬💫

Phase 3: Levelling
Levelling will be done almost at the end of the treatment to level the teeth and to make sure the bite is correct and as planned earlier 🌟🤩

The best always take time and more effort! Here is one of our patient, 6 months after braces installation 😍🥰

For more information regarding braces, contact Dentist3™️ now 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-19_at_12.31.51.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

18.12.20

Ramai yang menganggap memakai pendakap gigi adalah penting untuk kecantikan gigi dan juga senyuman kita. Namun, pendakap gigi juga adalah penting di luar ciri aestetik. 🤩

Jika anda mempunyai gigi yang tidak teratur atau jongang, tidak memakai pendakap gigi akan menyumbang kepada permasalahan lain. 🧐 Antaranya:

🦷 Anda perlu mengambil lebih banyak masa untuk memastikan kebersihan mulut anda oleh kerana kedudukan gigi boleh menjadikan ia semakin susah untuk dibersihkan.

🦷Gigitan yang tidak sekata menyebabkan sesetengah gigi rosak lebih pantas dari yang lain.

🦷 Penyempitan gigi menyebabkan lebih banyak plak terkumpul.

🦷 Menyebabkan ketidakselesaan dan juga keletihan di gigi.

🦷 Sesetengah gigi terhakis atau patah separa

🦷 Risiko cedera disebabkan oleh gigi jongang.

Untuk maklumat lanjut tentang Pendakap Gigi, boleh hubungi Dentist3™️. 📱📞
Kami sedia mebantu anda. ❤️😍

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-23_at_13.38.33.jpeg