fbpx
Viewing posts categorised under: Announcements / Dental Clinic News

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Selalu tampalan gigi makan masa dalam 15minit- 20minit. Bergantung pada keadaan lubang gigi. Tapi takpe, harini saya akan kongsi proses sepanjang rawatan tampaln dilakukan 🦷✨.

* Gigi akan diperiksa untuk mengetahui sama ada gigi sihat ataupun berlubang/karies. Jika terdapat karies, gigi perlu ditampal

* Karies tisu akan dibersihkan sama ada menggunakan peralatan ‘drilling’ / angin bertekanan tinggi / laser.

* Sapuan 'Etching Gel' & Bonding pada gigi dilakukan agar bahan tampalan dapat ditempelkan dengan baik & berkesan.

* Composite akan mula diletakkan pada permukaan gigi sebagai bahan tampalan.

* Peringkat akhir adalah melicinkan permukaan tampalan supaya pesakit berasa selesa, & plak makanan senang dibersihkan. 

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai rawatan pergigian, hubungi Dentist3 ™ ️ sekarang 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-23_at_17.03.52.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

01.01.21

Jom kenali gigi bongsu anda 🤩

✨Pertumbuhan gigi bongsu berlak sekitar usia 18-25 tahun

✨Gigi bongsu akan tumbuh senget jika rahang anda terlalu kecil/tidak cukup ruang

✨Posisi gigi bongsu yang senget akan menyebabkan makanan mudah tersangkut di celah gigi dan gusi

✨Makanan ini menyebabkan bakteria membiak dalam mulut dan mengakibatkan pericoronitis

✨Pericoronitis ialah keradangan gusi di sekeliling gigi bongsu

Adakah anda mengalami sakit atau bengkak pada bahagian gigi bongsu ? 🤔

Jangan lengah lagi ! Jom le Dentist3™️ untuk selesaikan masalah anda 🤩

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-28_at_14.46.19.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

31.12.20

Braces ni mesti dah selalu kita dengar kan?
Tapi sebenarnya apa yang dimaksudkan dengan braces ni?
Ia adalah sejenis alatan yang digunakan pada gigi untuk membetulkan kedudukan gigi yang tak teratur.
Secara saintifiknya, pemakaian braces dikenali sebagai ortodontik & ia hanya boleh dilakukan oleh pakar pergigian yang diiktiraf je, senang cerita, Dr gigi lah😙✌🏻

Berapa lama perlu pakai braces? 🤔
Tempoh pemakaian braces ni berbeza mengikut individu.
Pesakit yang lebih muda cenderung untuk mendapatkan hasil yg lebih cepat sbb rahang mereka masih dalam proses membesar, maka lebih mudah gigi untuk dibetulkan😎
Pesakit yang lebih dewasa pulak dah tentu la akan mendapatkan hasil yang lambat sikit. Tapi, ada faktor lain lagi yang akan tentu kan tempoh ni❗

Antara faktor yang memainkan peranan penting dalam penentuan tempoh masa pemakaian braces adalah tahap keterukan masalah gigi korg🦷
Kalau gigi ada masalah spacing/crowding yang agak teruk, maka akan lebih lama sikit korg perlu pakai braces.
Tapi jarak masa ni taklah besar sgt jadi tak perlu risau okay👌🏻🤩

Hubungi Dentist3 utk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang pakej braces kami! 🌸❤️

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-27_at_22.43.27.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

30.12.20

Pernah tak korang terfikir macam mana nak guna floss bila dah pakai braces ? Kalau nak tahu boleh baca posting ni sampai habis. Jom sama-sama tambah ilmu ! 😆🧐

1. Ambil benang gigi (floss) tidak kisah apa-apa jenama yang penting benang gigi yang boleh diadjust panjangnya.
2. Masukkan floss diantara dua gigi di atas bahagian dawai besi (braces)
3. Mulakan pembersihan dengan cara tarik keluar makanan yang tersekat di celah-celah gigi
4. Ulang langkah 1 pada bahagian gigi yang lain sehingga bersih

Wahh senang je kan rupanya ! takde la susah pun. Cuma rajin dengan malas je.🦷✨

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai rawatan pergigian, hubungi Dentist3 sekarang 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-27_at_22.43.28-3.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

29.12.20

Hi, semua 👋🏼

This time kita nak share pasal keadaan gigi yang memerlukan rawatan braces 🥰🦷

💫Open bite
Gigitan gigi depan tidak bersentuh
💫Crowding
Gigi berterabur, bertindih
💫Excessive spacing
Jarang antara gigi
💫Cross bite
Gigitan tidak selari
💫Underbite
Gigitan gigi bawah terlalu kedepan
💫Overbite
Gigitan gigi atas terlalu kedepan
💫Abnormal eruption
Gigi yang tumbuh luar dari kedudukan gigi lain
💫Overjet
Gigi atas jongang

Rasa-rasanya ada tak antara anda semua mempunyai masalah seperti di atas? 🤔🦷

Haaa! Inilah masanya nak dapatkan rawatan braces di Dentist3™️. Hubungi kami sekarang untuk buat appointment 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-27_at_22.43.28-2.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

The risk of tooth decay, gum disease and tooth loss can be reduced with good oral hygiene, and of course, regular visit to the dentist! 😉

It is generally recommended that everyone, including children, visit the dentist at least twice every year✌🏻🤩

Tooth decay that has caused a cavity is treated with filling.
In Dentist3, we use a tooth coloured filling material, which can restore the aesthetic appearance of the tooth, as well as its shape and function😎
Our price for filling is only RM80+ per tooth, so affordable! 🦷

Our aim is to give the best treatment with low prices, as well as excellent services! 🌸👌🏻

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-23_at_17.03.05.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Pigmentasi yang terjadi dalam lapisan enamel menyebabkan gigi kita mula jadi kekuningan dan nampak kurang menarik. Gigi yang kuning juga akan sebabkan rasa kurang yakin dalam diri kita😢

Rawatan pemutihan akan berfungsi dengan cara menghakis/menghapuskan pigmentasi dalam lapisan enamel dan seterusnya mengembalikan warna putih gigi yang nampak semula jadi & cantik!
🦷

Merokok, faktor genetik, pengambilan makanan dan minuman tertentu & beberapa faktor lain merupakan penyebab perubahan warna pada gigi kita😗

Hasil dan keberkesanan rawatan pemutihan gigi berbeza mengikut individu & bergantung pada keadaan gigi kita, tapi di Dentist3, kita gunakan agen pemutih yang berkualiti tinggi, dijamin hasil & keberkesanan rawatan pemutihan yang tinggi dalam satu visit je👍🏻😎

Kami ada promosi sempena raya ni, jadi cepat hubungi Dentist3 untuk dapatkan lebih maklumat tentang rawatan pemutihan gigi! 👌🏻📞

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-23_at_15.10.03.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Risiko untuk gigi rosak, penyakit gusi & pelbagai lagi masalah mulut lain, dapat dikurangkan dengan penjagaan kesihatan mulut yang bagus & tentu lah kena rajin buat pemeriksaan gigi di Dentist! 🤩

Kita memang mengesyorkan semua orang untuk dapatkan pemeriksaan gigi sekurangnya 2 kali setahun🌸

Karang gigi senang berkumpul walaupun kita dah gosok gigi sebab memberus je tak dapat bersihkan celah gigi.
Jadi kita kenalah buat scaling (cuci gigi) untuk pastikan gigi betul2 bersih🦷

Scaling dapat buang semua karang gigi yang ada & bersihkan mulut secara menyeluruh, jadi nafas akan lebih segar & penyakit gusi pun takkan ada sebab mulut bersih😉👍🏻

Dentist3 memang sediakan servis scaling ni dengan harga rendah je.
Jadi jom cuci gigi & dapatkan mulut yang sihat & bersih! 👌🏻❣️

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-23_at_15.32.33.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Jom borak pasal braces! 🤓✌🏻

Susah ke nak makan lepas pakai braces?
Tak pun, cuma mmg kami sarankan utk elak makanan yg terlalu keras atau chewy sebab taknak bracket korg mudah tercabut✌🏻🌸

Kebersihan pulak mcm mana, susah nak berus gigi kan?
Takde masalah utk gosok gigi mcm biasa & kami akan bagi interdental brush (berus gigi kecil) utk bersihkan celah2 gigi, jadi tak perlu la risau😎✨

Tujuan utama pemakaian braces ni ialah utk rata & luruskan kedudukan gigi
Yg akan berfungsi utk menarik gigi kita ialah wayar braces tu. Wayar dari jenis & saiz berbeza akan ditukar setiap bulan utk memastikan gigi kita gerak dgn sempurna & pada kedudukan yg betul🦷

Ada 2 jenis wayar utama yg selalu digunakan dlm rawatan braces ni, NiTi (nickel titanium) & SS (stainless steel) 😗


Promosi harga braces di Dentist3 masih lagi ada sekarang ni, cepat2 book slot utk dapatkan harga promosi yg murah sgt! 🤩🥳

Hubungi kami anytime utk set kan appointment anda ye! 👌🏻❤️

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-12-23_at_12.58.12-2.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Hari ini saya nak kongsi 3 kepentingan membuat rawatan cuci gigi (scaling). Jom tambah pengetahun bersama-sama🧐🦷

✅ Menjaga kebersihan gigi lebih optimum

Cuci gigi dapat membantu membersihkan kotoran degil ini yang sukar dicapai dengan berus gigi.

✅ Membersihkan karang gigi

Karang gigi terbentuk dari campuran baki sisa makanan dan air liur sehingga menyebabkan ia melekar pada gigi. Biasanya warnanya sedikit kuning berbanding dengan gigi kita.

✅ Menghindari penyakit gusi

Karang gigi boleh menyebabkan penyakit gusi seperti berdarah dan bengkak. Jika tidak dirawat buat jangka panjang, boleh menyebabkan penyakit ‘Periodontitis’

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai gigi bongsu, hubungi Dentist3 ™  sekarang 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj

 



whatsapp_image_2020-12-21_at_11.43.09.jpeg