fbpx

Ethical & Affordable Dental Treatments

Viewing posts categorised under: Announcements / Dental Clinic News

Certified Invisalign™ Provider

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Dentist3™ Dental Clinic , Certified Invisalign™ Provider. 

We offer super affordable Invis package without compromising on the treatment process of invisalign clear aligners . 

Do give us a call today to find out more about our attractive packages . 

Thanks ! 

.
.
.
.
.
.
#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah



invisalign-smile2.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Gigi bongsu yang terimpak atau tumbuh secara senget, perlu dibuang kerana boleh menimbulkan pelbagai masalah seperti gigi berlubang, bengkak pada gusi dan jangkitan kuman kerana sisa makanan mudah tersumbat di celah gigi🦷

Gigi bongsu tak boleh dicabut semudah gigi lain sebaliknya perlu menjalani pembedahan kecil untuk dicabut dan xray akan diambil sebelum pembedahan dilakukan😙

Selepas pembedahan, pesakit perlu berehat selama 3-4 hari dan perlu mengelakkan daripada melakukan aktiviti lasak dan perlu makan makanan yang lembut dan sejuk😌

Jangan tunggu sehingga gusi bengkak, hubungi kami segera jika mula rasa sakit pada gigi bongsu👌🏻😎

mos-6_copy_2.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Rasa sakit pada gigi geraham bongsu yang baru tumbuh,memang tak dapat nak digambarkan bertapa sakitnya gigi tu nak keluar.


Boleh demam 🤒dibuatnya malah bengkak kat bahagian pipi tu sampai tak boleh nak kunyah makanan apatah lagi nak bercakap😭.


Kalau gigi geraham tumbuh senget atau terhimpit dengan gigi sebelah dia,mesti kena CABUT.Jika tak,gigi tu boleh bagi banyak masalah macam gigi berlubang,gusi bengkak dan jangkitan kuman disebabkan sisa² makanan tersekat dicelah² gusi.


Gigi geraham biasanya tak boleh dicabut biasa,ia perlu menjalani pembedahan kecil untuk keluarkan gigi geraham tu.Sebelum cabut,doktor akan ambil X-Ray untuk tengok kat mana kedudukan gigi tu.

📌📌Bila gigi geraham bongsu perlu dibuang?
* Alami jangkitan berulang (perikoronitis)
* Masalah gusi (peridontitis)
* Karies atau gigi berlubang (sekiranya gigi geraham atau gigi sebelah berlubang, kemungkinan juga perlu dibuang).
* Kawasan gigi ada ketumbuhan

Nota penting :
❗Gunakan flos untuk keluarkan sisa makanan.
❗Pastikan gigi diberus dengan betul

JADI,Tunggu apalagi..segeralah cek gigi bongsu korang🤗



wisdom-tooth-removal_copy.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Impacted Wisdom Tooth can be a painful experience . 😭

This Young Lady came to us for a consultation and possible solution to her on and off pain that she has been experiencing. After an x-ray and thorough examination, our Dr decided that we have to remove her last Wisdom tooth . 

The surgery took less than an hour with minimal pain and was. 

This picture shows that she is now Happy (under her mask) and glad that she doesn't have to worry about her wisdom tooth anymore .. 😄

Call or WhatsApp us if you would like to know more on how we can solve your problem ! 



sto.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Rasa sakit masa gigi bongsu baru tumbuh atau sudah rosak, memang teruk dan tak dapat digambarkan😗

Boleh jadi bengkak pada pipi sehingga tidak boleh membuka mulut dan menyebabkan susah nak bercakap atau makan.

Gigi bongsu seeloknya perlu dicabut kerana boleh menimbulkan pelbagai masalah seperti, gigi berlubang, keradangan gusi dan jangkitan kuman sebab sisa makanan mudah tersumbat di celah gigi😖

Sebelum pembedahan dibuat, dr akan ambil x-ray untuk pastikan keadaan akar gigi dan saraf dulu🦷

Selepas pembedahan, pesakit perlu berehat untuk 3-4 hari & perlu elak kan daripada melakukan aktiviti lasak dan makan makanan keras🥣

Dentist3 menawarkan cabutan gigi bongsu dengan harga sembilan ratus ke bawah je!👍🏻

Jangan biar sampai gigi rosak dan sakit, jom me Dentist3 sekarang untuk dapatkan pemeriksaan lanjut! 👌🏻

wisdom-tooth-removal_copy_3.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

✉️ FREE Dental Advise & Special Promotions Newsletter - By Dentist3™ Dental Clinic

Daftar Newsletter Pergigian PERCUMA Dentist3 & Dapatkan Pengetahuan atau Nasihat Pergigian Terkini !

Subscribe Now by EMAIL : https://bit.ly/dentist3subscribe

https://bit.ly/dentist3subscribe

https://bit.ly/dentist3subscribe

 



screenshot_2020-06-10_at_12.05.17_am.png

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Virus COVID-19 yang dah menyerang dunia kita, termasuklah Malaysia ni menyebabkan kita terpaksa berkurung dirumah utk kurangkan jangkitan dari terus merebak😊

Tapi tu tak boleh dijadikan alasan utk biarkan bakteria berkurung didalam mulut kita pula😣

Musim cuti ni masa yang sesuai untuk datang & dapatkan servis cuci gigi (scaling) terutamanya utk golongan yang sibuk kerja sebelum ni😌

Dentist3 beroperasi mcm biasa sejak dari awal PKP sehingga sekarang, dengan pemeriksaan & saringan yang ketat, staff kami juga gunakan PPE yang lengkap & klinik sentiasa dibersihkan dgn teliti, jadi tak perlu la anda risau👍🏻

Sebelum kita kembali ke rutin harian yang sibuk, jom cuci gigi di Dentist3 dulu👌🏻🦷

regular-cleaning.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Dear Customers,

Clinic and personal hygiene is at the top of Dentist3™'s Priority list right Now. 

As We care a lot about our Customer's wellbeing, our clinic is being Clean and Sanitised Regularly with 10% diluted Chlorox (which can effectively eliminate COVID-19) . We are working hard to keep Our Clinic Running while Maintaining the livelihood of our Team. 

Therefore, we adhere 100% to Malaysia Government's SOP by taking Temperature of each of our patients . and we only allow 1 patient at a time to be inside our Clinic Premises (so sorry for the inconvenience caused) 

Together , we can fight against COVID-19 and also maintain our customer's Dental Health ! 

Sincerely, 

Dentist3™ Team

------ 

#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah #invisalign #invis #MCO #stayathome #PKP #KITAJAGAKITA #DUDUKRUMAH

 



wiping.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Braces atau lebih dikenali sebagai pendakap gigi adalah alat untuk rawat gigi yang tak normal.
📌📌Contohnya macam gigi yang jarang,gigitan yang tak betul dan gigi yang berlapis.

Dengan keadaan gigi yang jarang kita mesti rasa tak yakin untuk berkomunikasi 🗣️ secara berdepan dengan orang.Ditambah pula dengan gigitan yang tak betul,agak susah nak mengunyah makanan dan rasa tak selesa.😩

Berlainan pula pada keadaan gigi yang berlapis.Makanan akan tersekat di celah² gigi dan susah untuk dibersihkan.Dan akhirnya jika tak dibersihkan dengan betul,gigi akan alami masalah cavity iaitu gigi berlubang.😦

Jika gigi dalam keadaan teratur,lagi mudah nak bersihkan dan rasa berkeyakinan nak berkomunikasi dengan semua orang.Bukan tu saja,malah senyuman lebih menawan tau😃.

Biasanya braces ni memang terkenal pemakaiannya hingga ada yang tiruan juga.Golongan muda adalah paling ramai yang memakainya.

Jadi,gigi yang rata buatkan senyuman pun cantik.Kini pilihan ditangan anda🤗🤗

aligner-patient_copy_7.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Gigi bongsu ialah gigi yang tumbuh terakhir sekali, sebab tula dinamakan gigi bongsu 🤭

Selalu gigi bongsu ni tumbuh menyerong atau tak tumbuh sepenuhnya (tertanam dalam gusi).
Kalau macam tu, elok kita cabut sebelum gigi lain jadi rosak disebabkan gigi bongsu. Gigi ni perlukan pembedahan kecil untuk dicabut🦷

Ms A yang berasal dari Russia memilih Dentist3 sebagai klinik yang dipercayai untuk cabut gigi bongsunya.
Mula dengan rasa sakit yang teramat, Ms A terus dtg utk pemeriksaan & rupanya gigi bongsu Ms A dah pun buatkan gusinya bengkak😣

Pembedahan Ms A berjalan lancar, sekitar masa sejam gigi bongsunya dah siap dicabut👍🏻

Kami memang rasa happy bila Ms A sanggup datang dari jauh & mempercayai kami untuk dapatkan rawatan ni❤️

Dentist3 tawarkan harga yang rendah untuk pembedahan cabutan gigi bongsu, jadi jangan biar sampai gigi mula rosak atau sakit, cepat datang ke Dentist3 sekarang! 👌🏻

wisdom-teeth.jpg