fbpx
Viewing posts categorised under: Announcements / Dental Clinic News

Sakit Masa Gigi Bongsu

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Rasa sakit masa gigi bongsu baru tumbuh atau sudah rosak, memang teruk dan tak dapat digambarkan😗

Kadangkala boleh demam, bengkak pada pipi sehingga tidak boleh membuka mulut langsung dan menyebabkan sukar bercakap atau makan.

Ramai yang tertanya, perlu ke kita cabut gigi bongsu, atau boleh biarkan saja kan? 🤔

Gigi bongsu seeloknya perlu dicabut kerana boleh menimbulkan pelbagai masalah seperti, gigi berlubang, keradangan gusi dan jangkitan kuman kerana sisa makanan mudah tersumbat di celah gigi😖

Sebelum pembedahan dilakukan, dr akan ambil x-ray untuk pastikan keadaan akar gigi dan saraf dulu🦷

Selepas pembedahan, pesakit perlu berehat untuk 3-4 hari & perlu elak kan daripada melakukan aktiviti lasak dan makan makanan keras🥣👌🏻

Dentist3 menawarkan cabutan gigi bongsu dengan harga serendah RM900 ke bawah je!🤩

Jangan biar sampai gigi rosak dan sakit, jom me Dentist3 sekarang untuk dapatkan pemeriksaan lanjut! 🤗👍🏻

2ndmolar.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Ramai yang buat keputusan untuk taknak cabut gigi bongsu mereka, alasan selalunya sebab takut rasa sakit masa cabutan atau fikir yang gigi bongsu ni takkan timbulkan masalah🤔

Kalau kita bernasib baik, gigi bongsu akan tumbuh secara normal & mmg tak perlu cabut, tapi kebiasaannya gigi ni akan tumbuh separuh je atau senget, menjadikan gigi ni susah nak dibersihkan & jadi tempat pembiakan bakteria😱

Malah gigi bongsu yang terimpak ni akan menyebabkan kerosakan pada gigi lain jugak🦷

Dentist3 memang sarankan untuk cabut gigi bongsu ni dari awal sebab bukan je cabutan lebih senang tapi tempoh penyembuhan pun jadi lebih cepat😎✨

Dr kita akan bagi penerangan lebih lanjut tentang prosedur cabutan gigi bongsu ni & akan pastikan pesakit rasa selesa sepanjang proses berlangsung, jadi tak perlu lah risau👍🏻😌

Boleh call/whatsapp kami untuk book slot anda cepat sebelum gigi bongsu anda mula rasa sakit okay! 👌🏻🌸

 

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj 

 

 



mos-edited.jpg

Kepentingan Cuci Gigi (Scaling) ..

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

29.09.20

Kepentingan Cuci Gigi (Scaling) ..

Attachment

Epidemic of Tooth Decay

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

28.09.20

🧁 Sugar Consumption is Driving an Epidemic of Tooth Decay in Children.

Please cut down on sugar for your loved ones .



Attachment

⭐⭐⭐⭐⭐

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

⭐⭐⭐⭐⭐

eview-5.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

25.09.20

Invisalign® Malaysia . Clear Aligner . Invisible Braces . 隐形牙套 > Dentist3™ as Certified Clinic Provider .. : More info Here : https://bit.ly/3cDjhSv 

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj 

 

 

 



Attachment

Certified Invisalign® Provider

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

24.09.20

Invisalign® Malaysia . Clear Aligner . Invisible Braces . 隐形牙套 >

Dentist3™ as Certified  Invisalign® Provider .. : More info Here : https://bit.ly/3cDjhSv 

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj 

 



Attachment

Invisalign® Malaysia . Clear Aligner . Invisible Braces . 隐形牙套

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

23.09.20

Invisalign® Malaysia . Clear Aligner . Invisible Braces . 隐形牙套  > Dentist3™ as Certified Clinic Provider .. : More info Here : https://bit.ly/3cDjhSv 

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj 

 



Attachment

Affordable INVIS Packages

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Dentist3™ is an Official Clinic Provider for Invisalign™ in Malaysia . 

Do contact us today to know more about our affordable Invisalign packages . 



👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj

 



sally-invisalign_copy.jpg

Wisdom tooth extraction

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Wisdom tooth extraction is a surgical procedure to remove wisdom tooth.

If a wisdom tooth doesn't have enough room to grow, it will result in pain, infection or other dental problems. This situation is called impacted wisdom tooth, and need to be extract.

⭕Makes an incision in the gum tissue to expose the tooth and bone
⭕Removes bone that blocks access to the tooth root
⭕Divides the tooth into sections if it's easier to remove in pieces
⭕Removes the tooth
⭕Cleans the site of the removed tooth of any debris from the tooth or bone
⭕Stitches the wound closed

After the procedure, it will take around a week to fully heal and able to remove the stitches.

The procedure is not as scary as it sounds, and as a bonus, you will be free from any pain! 👍🏻👌🏻

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj 



mos-upper-lower.jpg