fbpx
Viewing posts categorised under: Announcements / Dental Clinic News

Braces Qualiti di Dentist3™

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Dentist3 menawarkan harga promosi untuk pendakap gigi jenis conventional. Dengan harga serendah RM4xxx, termasuk scaling (cuci gigi), xray dan gambar (dental photograph), semua mampu utk dapatkan senyuman menawan!

Pendakap gigi ialah alat yang digunakan bagi membetulkan kedudukan gigi🦷

Kedudukan gigi kita penting dalam memastikan fungsinya sempurna. Dengan kedudukan gigi yang baik akan membantu untuk memudahkan proses pengunyahan makanan.

Selain tu, dapat memudahkan proses memberus gigi juga. Sebab gigi yang berlapis boleh menyebabkan kita berus gigi dengan tak sempurna. Hal ini akan menyebabkan makanan akan terlekat di celah gigi dan memberi kesan seperti karies gigi.

Jenis pendakap gigi ni paling menjadi pilihan kerana kos yang lebih rendah berbanding dengan jenis pendakap gigi yang lain👍🏻

Untuk metal braces, pesakit boleh memilih warna elastic band atau getah yang dipasang pada pendakap gigi.
Jadi untuk golongan muda memang sesuai sebab nampak lebih bergaya😎

Kini, kita boleh ratakan gigi sambil buatkan senyuman kita lebih cantik dan ceria! 👌🏻
.
.
.
.
.
.

#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah



patient_copy.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

23.11.20

Gigi bongsu ialah gigi yg akan tumbuh last sekali, selalunya dalam umur 17-23 tahun, sebab tulah kita panggil gigi bongsu😎✌🏻

Tapi gigi ni selalu tumbuh senget atau terbenam dalam gusi terus😖
Ada yg bertuah sebab gigi bongsu tumbuh elok mcm gigi lain, tapi ni jarang terjadi🦷

Gigi bongsu yg tumbuh senget atau terbenam ni mmg dr sarankan utk cabut sebelum ia timbulkan masalah mcm mulut berbau, sakit & bengkak, malah boleh rosakkan gigi lain jugak tau 😱

Rumit ke proses cabutan gigi bongsu ni? Tak pun! Walaupun perlukan pembedahan kecil utk dicabut, tapi sebenarnya pembedahan tu simple je jadi tak perlulah risau🌸👍🏻

Kalau biarkan rasa sakit tu lama2 boleh mengganggu kehidupan seharian kita, jadi jgn takut, jom hubungi Dentist3 utk dapatkan konsultasi dari dr kami! 👌🏻❤️

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-21_at_12.14.29.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

22.11.20

Perlu ke untuk kita buang gigi geraham bongsu ni? 🤔

Gigi bongsu (wisdom tooth) tak perlu dibuang kalau ia tumbuh secara normal mcm gigi lain 🤩

Tapi jarang utk gigi bongsu ni tumbuh secara normal, disebabkan kekurangan ruang di bahagian dalam rahang. Gigi itu akan menghimpit gigi lain atau tumbuh senget dalam gusi 😖

Ini akan mengakibatkan jangkitan bakteria sebab gigi yang tumbuh separuh/senget ni susah nak dibersihkan & akan merosakkan gigi lain pulak😱

Kalau korg ada simptom2 ni, besar kemungkinan gigi bongsu ni dah kena dicabut🧐

🦷 Sakit gigi/gusi yang menyebabkan susah tidur
🦷 Sakit kepala
🦷 Gusi bengkak dan bernanah
🦷 Bengkak di bahagian muka pipi
🦷 Kesukaran membuka mulut

Hubungi Dentist3 untuk pertanyaan lanjut tentang pembedahan gigi bongsu ni📞👌🏻

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-17_at_15.14.55.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

22.11.20

Scaling tu apa sebenarnya ? Scaling tu maksudnya cuci gigi. Bukan cuci macam kita berus gigi tu 🤣.

Kalau scaling ni kena guna alat khas dia. Klinik gigi je ada tau. Jangan risau lah tak mahal pun. Rawatan ni pun tak sakit. Ngilu sikit je. 🥶✨

Scaling ni penting sebab dengan scaling je boleh buat gusi kita sihat dan tak berdarah. Kalau korang gosok gigi nampak ada darah tu hati-hati ya. Tu tanda gusi dah tak sihat. Cepat-cepat check doktor. Takut nanti gigi awak banyak rosak. Ei takut 🤭🥺

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-17_at_15.16.40-4.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

21.11.20

Saya rasa gusi saya bengkak tapi saya tengok tak ada pape pun. Doktor boleh tolong checkan tak ? Sakit sangat ni 😭

Rupa-rupanya bila check angkara gigi bongsu. Ish2 nakal gigi bongsu ni. Buat ramai orang tak dapat tidur lena ! 🤦🏻‍♀️Gigi bongsu ni kadang ada yang suka menyorok. Sebab tu kita kena amik xray dulu baru kita tahu dia menyorok kat mana.

Lepastu baru kita decide nak simpan dia atau nak buang je 🤭 Kalau dah sakit baik buang je. Kalau simpan buat tambah sakit je tau. Hihi. Datanglah ke Dentist3. Mesti korang dapat merasai pengalaman buat rawatan gigi yang terbaik dengan kami. ✨

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-17_at_15.16.40-5.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

21.11.20

Saya taktau lah nak pilih warna apa untuk checkup bulan ni. Nurse boleh pilihkan tak ? Siap ditanya warna kegemaran nurse apa. 🤔

Kalau tanya nurse mungkin pilihan hati dia bulan ni warna kelabu ✨ Kelabu ni cantik jugak tau sebab automatik buat gigi korang nampak lebih putih dari biasa. Hehe.

Tapi jangan risau warna apa-apa pun tetap cantik dipakai. Asalkan yakin okay ? Confirm auto jadi cantik/hensem 🦷✨

Jangan lupa tau datang checkup bulan ni kat Dentist3. Buat appointment awal-awal sebelum slot kami penuh. Takdelah korang tunggu lama. Hehe. 😉✨

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-17_at_15.16.40-3.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

20.11.20

Doktor, gigi saya senget lah. Susah saya nak berus gigi bagi bersih sebab tiap kali makan je mesti sangkut. Tolonglah saya doktor🥺

Mesti ada antara korang ada masalah macam ni kan ? Sebenarnya korang rasa korang dah sedia cantik / hensem dah cuma sebabkan gigi senget ni mengundang makanan sangkut & selalu buat gigi jadi lubang tanpa kita sedar.

Jadi apa solusi terbaik ? Pakai braces lah kan 😬 Nampak tak ? pakai braces bukan hanya untuk kecantikan semata-mata tapi boleh jugak untuk penjagaan gigi jadi lebih sihat dan senang dibersihkan.

Okay lah saya ni asyik baca caption Dentist3 hari-hari kat fb. Esok jugak saya nak datang Dentist3 buat rawatan gigi. Tak sabar nak dapatkan keyakinan diri hanya dengan pantulan gigi besi 🤩

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-17_at_15.16.40-2.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

19.11.20

Masalah gigi macam gigi tak tersusun, jarang & jongang boleh buatkan kita jadi malu & tak yakin dengan diri sendiri🙁

Ada banyak cara untuk luruskan kedudukan gigi selain dari guna pendakap gigi besi (metal braces) antaranya clear aligners atau surgeri🤔

Tapi ramai yang pilih untuk gunakan braces biasa (conventional braces). Ni disebabkan braces jenis ni memang rawatan yang biasa kita lihat & harganya yang jauh lebih murah berbanding kaedah lain + keberkesanan pun tinggi👍🏻😙

Dentist3 ada sediakan rawatan braces ni dengan harga mampu milik & deposit yg rendah! 🤩

Kenapa perlu malu kalau kita boleh cantikkan senyuman dengan braces. Jom hubungi kami sekarang untuk dapatkan konsultasi dengan Dr tentang rawatan braces! 👌🏻❤💙

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-17_at_15.14.55-2.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

18.11.20

Untungnya gigi dah tersusun cantik dari kecik. Gigi saya banyak yang berterabur. Nasib musim covid ni pakai mask, takde lah orang nampak 🤪

Aip. Boleh ke macam tu ? 😂 Jangan guna mask tuan puan. Baik guna braces. Dijamin puas hati tau ✨.

Ramai kata pakai braces ni mahal. Manade mahal sangat pun. Tapi kalau mahal untuk kecantikan diri sendiri dikira reward kan ? 🦷

Marilah ke Dentist3. Harga rawatan kami semua berpatutan tau. Doktor & Staf sangat peramah. Cumanya kalau datang seeloknya set appointment dulu. Musim-musim covid ni ramai juga datang ke klinik buat rawatan. Risau kalau awak tunggu lama. Kalau buat appointment jimat masa anda menunggu 😊✨

 

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com 

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2020-11-17_at_15.16.40.jpeg

Braces (Pendakap Gigi)

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

Dentist3 menawarkan harga promosi untuk pendakap gigi jenis conventional. Dengan harga serendah RM4xxx, termasuk scaling (cuci gigi), xray dan gambar (dental photograph), semua mampu utk dapatkan senyuman menawan!

Pendakap gigi ialah alat yang digunakan bagi membetulkan kedudukan gigi🦷

Kedudukan gigi kita penting dalam memastikan fungsinya sempurna. Dengan kedudukan gigi yang baik akan membantu untuk memudahkan proses pengunyahan makanan.

Selain tu, dapat memudahkan proses memberus gigi juga. Sebab gigi yang berlapis boleh menyebabkan kita berus gigi dengan tak sempurna. Hal ini akan menyebabkan makanan akan terlekat di celah gigi dan memberi kesan seperti karies gigi.

Jenis pendakap gigi ni paling menjadi pilihan kerana kos yang lebih rendah berbanding dengan jenis pendakap gigi yang lain👍🏻

Untuk metal braces, pesakit boleh memilih warna elastic band atau getah yang dipasang pada pendakap gigi.
Jadi untuk golongan muda memang sesuai sebab nampak lebih bergaya😎

Kini, kita boleh ratakan gigi sambil buatkan senyuman kita lebih cantik dan ceria! 👌🏻
.
.
.
.
.
.

#klinikgigimurah #klinikgigiampang #klinikgigi #klinikgigisungaibuloh #klinikgigirawang #klinikgigipetalingjaya #drgigimalaysia #malaysiadentist #malaysiaboleh #dentistmalaysia #kitajagakita #covid #petalingjaya #sungaibuloh #rawang #kualaselangor #pjdentist #drgigimurah #bracesmurah



before-and-after.jpg