fbpx
Viewing posts categorised under: Announcements / Dental Clinic News

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

15.04.21

Jom kenali gigi bongsu anda 🤩

✨Pertumbuhan gigi bongsu berlak sekitar usia 18-25 tahun

✨Gigi bongsu akan tumbuh senget jika rahang anda terlalu kecil/tidak cukup ruang

✨Posisi gigi bongsu yang senget akan menyebabkan makanan mudah tersangkut di celah gigi dan gusi

✨Makanan ini menyebabkan bakteria membiak dalam mulut dan mengakibatkan pericoronitis

✨Pericoronitis ialah keradangan gusi di sekeliling gigi bongsu

Adakah anda mengalami sakit atau bengkak pada bahagian gigi bongsu ? 🤔

Jangan lengah lagi ! Jom le Dentist3™️ untuk selesaikan masalah anda 🤩

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



mos-2021-feb-singer.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

14.04.21

Gigi susu anak korg dah goyang tapi takut nak cabut sendiri kat rumah?
Jangan risau, Dr kami boleh tolong cabutkan jugak! 😉

Gigi susu walaupun sementara je & akan diganti dengan gigi kekal, tapi masih perlu dijaga.
Bila gigi kekal mula tumbuh, gigi susu akan goyang & perlu dicabut supaya ada ruang untuk gigi kekal tumbuh😙

Ada beberapa sebab kenapa gigi susu perlu dicabut segera🤔
Antaranya jika ibu bapa mendapati gusi anak memutih & rasa tajam bila sentuh, ni maksudnya gigi kekal dah mula keluar🦷
Masa ni adalah lebih baik untuk bawa anak berjumpa dr gigi. Dr akan tentukan gigi ni dah sedia utk dicabut atau tak.
Ini supaya gigi kekal boleh tumbuh dengan baik👍🏻😎

Selain tu, kalau gigi anak dah berlubang teruk, dr akan sarankan untuk cabut sebab karies pada gigi boleh mengakibatkan kerosakkan saraf gigi & memberi kesan kepada pertumbuhan gigi kekal anak kita nanti❤️

Dr kami rawat pesakit kanak-kanak dengan lembut & akan pastikan mereka rasa seronok & tak takut untuk datang ke klinik gigi🌸

Jadi ibu bapa tak perlu risau & boleh hubungi kami sekarang jika gigi anak dah mula goyang👌🏻⭐

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



cabutan-gigi-goyang-feb-2021.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

09.04.21

GIGI BERLAPIS 🦷✨

Ia adalah ketidakseimbangan rahang semasa anda menggigit dan menyebabkan satu atau lebih gigi atas menggigit pada bahagian bawah gigi. 😵🦷

Ia disebabkan oleh pertumbuhan gigi yang tidak normal, menghisap ibu jari, atau bahkan keturunan, dan ini menimbulkan masalah pergigian seperti kehilangan gigi, kehilangan tulang Dan penyakit gusi. 🌸✨

Tapi jangan risau, keadaan ini boleh dirawat dengan BRACES 🤩

Hubungi Dentist3™️ untuk maklumat lanjut tentang braces 📞📱

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2021-01-27_at_10.53.32.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

09.04.21

Hi, semua 👋🏼

Topic kali ini ialah rawatan yang sesuai until GIGI JARANG 🦷✨

Masalah jarak antara gigi boleh berlaku dengan pertumbuhan tulang rahang yang tidak normal dan berterusan 😱🦷

Apabila anda kehilangan gigi, ia boleh menyebabkan gigi lain berpindah dari kedudukan normal kerana ruang yang banyak 😁🦷

Gigi yang terlalu jarak, atau jarang, boleh menyebabkan masalah gusi atau nama klinikalnya penyakit periodontal 🦷✨

Jika anda mempunyai masalah gigi jarang, bolehlah dapatkan rawatan braces di Dentist3™️. Hubungi kami until maklumat lanjut 😊

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2021-01-27_at_10.53.01.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

08.04.21

Braces ni mesti dah selalu kita nmpk org pakai kan?
Tapi sebenarnya apa dia braces ni?
Ia adalah sejenis alatan yang digunakan pada gigi untuk membetulkan kedudukan gigi yang tak teratur.
Secara saintifiknya, pemakaian braces dikenali sebagai ortodontik & ia hanya boleh dilakukan oleh pakar pergigian yang diiktiraf je, senang cerita, Dr gigi lah😙✌🏻

Berapa lama perlu pakai braces? 🤔
Tempoh pemakaian braces ni berbeza mengikut individu.
Pesakit yang lebih muda cenderung untuk mendapatkan hasil yg lebih cepat sbb rahang mereka masih dalam proses membesar, maka lebih mudah gigi untuk dibetulkan😎
Pesakit yang lebih dewasa pulak dah tentu la akan mendapatkan hasil yang lambat sikit. Tapi, ada faktor lain lagi yang akan tentu kan tempoh ni❗

Antara faktor yang memainkan peranan penting dalam penentuan tempoh masa pemakaian braces adalah tahap keterukan masalah gigi korg🦷
Kalau gigi ada masalah spacing/crowding yang agak teruk, maka akan lebih lama sikit korg perlu pakai braces.
Tapi jarak masa ni taklah besar sgt jadi tak perlu risau okay👌🏻🤩

Hubungi Dentist3 utk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang pakej braces kami! 🌸❤️

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2021-01-26_at_17.29.29-2.jpeg

Sakit Masa Gigi Bongsu

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

08.04.21

Rasa sakit masa gigi bongsu baru tumbuh atau sudah rosak, memang teruk dan tak dapat digambarkan😗

Kadangkala boleh demam, bengkak pada pipi sehingga tidak boleh membuka mulut langsung dan menyebabkan sukar bercakap atau makan.

Ramai yang tertanya, perlu ke kita cabut gigi bongsu, atau boleh biarkan saja kan? 🤔

Gigi bongsu seeloknya perlu dicabut kerana boleh menimbulkan pelbagai masalah seperti, gigi berlubang, keradangan gusi dan jangkitan kuman kerana sisa makanan mudah tersumbat di celah gigi😖

Sebelum pembedahan dilakukan, dr akan ambil x-ray untuk pastikan keadaan akar gigi dan saraf dulu🦷

Selepas pembedahan, pesakit perlu berehat untuk 3-4 hari & perlu elak kan daripada melakukan aktiviti lasak dan makan makanan keras🥣👌🏻

Dentist3 menawarkan cabutan gigi bongsu dengan harga serendah RM900 ke bawah je!🤩

Jangan biar sampai gigi rosak dan sakit, jom me Dentist3 sekarang untuk dapatkan pemeriksaan lanjut! 🤗👍🏻

2ndmolar.jpg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

07.04.21

UVC radiation is a known disinfectant for air, water and nonporous surfaces. UVC radiation has effectively been used for decades to reduce the spread of bacteria, such as tuberculosis. For this reason, UVC lamps are often called "germicidal" lamps 🦠🧫

UVC radiation has been shown to destroy the outer protein coating of the SARS-Coronavirus, which is different virus from the current SARS-CoV-2 virus. 😉

The destruction ultimately leads to inactivation of the virus. UVC radiation may also be effective in inactivating the SARS-CoV-2 virus, which is the virus that causes the CORONAVIRUS DISEASE 2019 (COVID-19) 🤩

Dentist3™️ is now using UVC LIGHT in all our branches as a process of disinfecting our clinic. This is to make sure all out patients and staffs are safe 🌸😇

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2021-02-08_at_16.53.52.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

06.04.21

Kalau pergi Dentist3 korang akan nmpk lampu biru terutamanya kat waiting area & treatment room 💙
Apa fungsi lampu ni? 🤔

Penemuan baru mendapati yg satu jalur UV dalam kumpulan C iaitu UVC mampu membunuh bakteria & virus tetapi ia tidak merbahaya kepada kulit manusia💫❤️

Kajian yang dijalankan oleh Saintis Pusat Penyelidik Radiologi, Pusat Perubatan Universiti Columbia, di mana mereka menjalankan ujian sistem UV pada virus influenza H1N1 dengan dos yang rendah dan telah berjaya mengnyahaktifkan virus tersebut melebihi 95 peratus, hebat kan?!🥳🌸

Dentist3 mementingkan keselamatan patients kami jadi korg tak perlu risau okay👌🏻😉

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2021-02-08_at_16.52.50-3.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

06.04.21

Dengan teknologi canggih di zaman sekarang ni, macam2 yang boleh kita buat termasuk lah betulkan semula kedudukan gigi yang tak rapi😙

Ada banyak cara yang boleh di pilih tapi yang paling dapat sambutan ialah pendakap gigi besi (metal braces) 🦷

Kenapa?🤔
⭐lebih murah berbanding kebanyakan cara lain
⭐Efisyen. Braces boleh digunakan untuk kebanyakan masalah gigi termasuk crowding & gigi berlapis.
⭐Trend. Sekarang pemakaian braces dianggap in trend juga😎

Ada banyak lagi kelebihan rawatan braces ni.
Tentang kos pun dah tak perlu risau sebab Dentist3 ada sediakan rawatan braces ni dengan harga berpatutan & deposit rendah. Malah bayaran bulanan pun murah je! 🌺

Jangan biarkan gigi tak tersusun tu buatkan kita jadi kurang yakin, jom consult dengan Dr kami dulu! 👌🏻💕

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2021-02-08_at_16.52.50-2.jpeg

Posted by dentist3 in Announcements / Dental Clinic News | 0 comments

05.04.21

Flexible denture/gigi palsu fleksibel (valplast) dibuat dari bahan yang kukuh, tahan lama & fleksibel.
Ni ialah salah satu cara untuk gantikan gigi yang dah dicabut selain dari acrylic denture🦷

Kedua jenis ni lebih kurang sama, tapi gigi palsu fleksibel ada banyak kelebihan sendiri, contohnya tahan lama😎

Gigi palsu fleksibel tak mudah patah jika terjatuh sebab bahannya lebih kukuh jadi memang ia lebih tahan lama dibandingkan dengan gigi palsu acrylic👍🏻

Selesa pun ialah antara kelebihan gigi palsu fleksibel sebab ia lebih lembut & senang muat dengan kedudukan dalam mulut.
Malah mudah untuk pasang & buka juga!😙

Untuk tahu lebih tentang gigi palsu fleksibel ni, boleh hubungi kita untuk konsultasi dengan dr👌🏻

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj



whatsapp_image_2021-02-08_at_16.52.50.jpeg