Quality & Affordable Dentistry in Malaysia

Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

Ramai orang yang pakai braces tapi kurang peka dengan kebersihan gigi. Korang kena ingat tau bila pakai braces korang kena betul-betul jaga kebersihan mulut tau ! barulah yakin nak bercakap dengan orang ๐Ÿฆทโœจ

Untuk penjagaan braces ni dia lain sikit. Selalunya doktor korang akan tunjukkan cara nak gosok gigi. Gosok gigi memang hari-hari kena gosok gigi ๐Ÿคญ Cuma yang bezanya untuk braces ni korang ada tambahan berus gigi. kita panggil dia interdental brush.

Interdental brush ni memang wajib pakai untuk mereka yang pakai braces sebab nak bersihkan yang kat celah-celah gigi antara pendakap besi tu ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ Kalau guna berus gigi biasa tak cukup bersih. Dan sangat disarankan untuk pakai ubat kumur ๐Ÿฆท๐Ÿฆท

Bila korang dah ikut langkah kebersihan gigi yang betul barulah korang tak risau sebab risiko nak berlubang tu pun takde ! Jangan lupa gosok gigi sebelum tidur tau ๐Ÿ‘๐Ÿป

ย 

โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”

๐Ÿ‘Œ๐Ÿป for Dentist3 โ˜บ๏ธ

#Dentist3

โœ… Website : https://dentist3.com

[๐—ฆ๐—›๐—”๐—ฅ๐—˜ / ๐—ง๐—”๐—š] ๐Ÿ‘‰ FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpjย 


braces-october-20203.jpg

Comments are closed.

error: Please email smile@dentist3.com for Content :)