Posted by dentist3 in Blog | 0 comments

Gigi susu anak korg dah goyang tapi takut nak cabut sendiri kat rumah?
Jangan risau, Dr kami boleh tolong cabutkan jugak! 😉

Gigi susu walaupun sementara je & akan diganti dengan gigi kekal, tapi masih perlu dijaga.
Bila gigi kekal mula tumbuh, gigi susu akan goyang & perlu dicabut supaya ada ruang untuk gigi kekal tumbuh😙

Ada beberapa sebab kenapa gigi susu perlu dicabut segera🤔

Antaranya jika ibu bapa mendapati gusi anak memutih & rasa tajam bila sentuh, ni maksudnya gigi kekal dah mula keluar🦷
Masa ni adalah lebih baik untuk bawa anak berjumpa dr gigi. Dr akan tentukan gigi ni dah sedia utk dicabut atau tak.
Ini supaya gigi kekal boleh tumbuh dengan baik & sempurna👍🏻😎

Selain tu, kalau gigi anak dah berlubang teruk, dr akan sarankan untuk cabut sebab karies pada gigi boleh mengakibatkan kerosakkan saraf gigi & memberi kesan kepada pertumbuhan gigi kekal anak kita nanti❤️

Dr kami rawat pesakit kanak-kanak dengan lembut & akan pastikan mereka rasa seronok & tak takut untuk datang ke klinik gigi🌸

Jadi ibu bapa tak perlu risau & boleh hubungi kami sekarang jika gigi anak dah mula goyang👌🏻⭐

—————————————————————————————————

👌🏻 for Dentist3 ☺️

#Dentist3

✅ Website : https://dentist3.com

[𝗦𝗛𝗔𝗥𝗘 / 𝗧𝗔𝗚] 👉 FOLLOW

#nicesmile #smile #senyum #drgigi #klinikgigi #klinikpergigian #kualaselangor #puncakalam #sungaibuloh #rawang #bandarcountryhomes #bandartasikputeri #sekinchan #tanjungkarang #bestarijaya #doktorgigi #gigi #sweetsmile #bracesmurah #malaysiadentist #invisalign #braces #cucigigi #petalingjaya #PJdentist #petalingjayadentist #dentist #dentistpetalingjaya #dentalclinicpj


whatsapp_image_2020-12-03_at_17.12.56.jpeg

Comments are closed.

error: Please email smile@dentist3.com for Content :)