fbpx

Klinik Gigi Braces di Sungai Buloh

Posted by dentist3 in Uncategorized | 0 comments

Braces . Pendakap Gigi . Ortho 绑牙

FAQ Tentang Braces Sungai Buloh

1) Kenapa harga rawatan braces di klinik Dentist3 Sungai Buloh lebih murah berbanding klinik lain?
🦷 Harga braces kami lebih murah & mampu milik sebab kami cuba untuk rendahkan kos rawatan & bahan braces kami dibeli secara borong membolehkan kami utk berunding & dapatkan tawaran yg lebih bagus & berbaloi dari pembekal.
Tapi, walaupun harga braces kami lebih rendah, tak bermakna yg braces kami tak berkualiti ye🌸

2) Adakah saya akan rasa sakit/tak selesa sepanjang rawatan braces?
🦷Kebanyakan pt kami biasanya akan rasa sedikit tekanan utk 1-2 minggu pertama selepas pemasangan braces.
Lepas tu, pt akan mula biasa & rasa mcm normal je.
Paling tak pun, dr akan bekalkan ubat tahan sakit utk kurangkan rasa tekanan, tp kebanyakan pt kami tak perlukan nya pun😽

3) Perlu ke saya cabut gigi utk rawatan braces ni di klinik gigi Sungai Buloh?
🦷Cabutan gigi sebelum pemasangan braces ialah biasa & dilakukan atas beberapa faktor.
Salah satu sebab yg paling biasa ialah kedudukan gigi yg terlalu padat/rapat, jadi 1 atau lebih gigi perlu dicabut utk beri ruang supaya gigi lain boleh bergerak ke kedudukan yg sepatutnya.
Jika gigi dah tumbuh sepenuhnya, ia boleh dicabut dgn cabutan biasa, tapi utk gigi yg rosak atau terimpak (terbenam dlm gusi), cabutan secara pembedahan kecil perlu dilakukan sebelum pemasangan braces😗

4) Berapa lama saya perlu pakai braces?
🦷Biasanya rawatan braces akan ambil masa 1-2 tahun utk selesai, bergantung pada keadaan gigi.
Berdasarkan pengalaman dr kami, biasanya braces akan ambil masa 1 1/2 tahun utk selesai🤔

5) Apa yg perlu saya lakukan selepas tamat rawatan braces?
🦷Selepas rawatan braces selesai, Brackets (braces) akan dibuka.
Gigi akan di’polish’ & dibersihkan, selalunya rawatan cuci gigi akan dibuat sekali.
Selepas tu, dr akan mulakan proses utk membuat retainer.
Acuan gigi atas & bawah akan diambil, lepas beberapa hari, retainer korg akan siap! 👏🏻

6) Berapa lama retainer ni perlu dipakai?
🦷Korg perlu pakai retainer ni selama 24/7 (masa tidur pun kena pakai!) utk setahun pertama selepas braces dibuka, tapi masa makan/minum perlu buka, termasuklah minum kopi, teh atau air berkarbonat pun, cuma air kosong je yg boleh diminum sambil pakai retainer ye.
Lepas setahun, bergantung pada nasihat dr, korg hanya perlu pakai retainer di waktu malam (masa tidur) je, bermula dari tahun kedua & seterusnya😌

7) Macam mana cara penjagaan retainer ni ye?
🦷Kami akan sediakan ‘kotak retainer’ utk korg simpan retainer tu setiap kali dibuka.
Retainer lutsinar (Essix retainer) ni mmg agak mudah patah kalau tak dijaga baik2. Tak susah pun nak jaga sebenarnya , asalkan setiap kali buka, pt perlu simpan dalam kotak retainer korg.
JANGAN sesekali bungkus dgn tisu atau letak atas meja/kerusi je.
Dah ramai pt kami yg terpaksa buat retainer baru sebab retainer lama tu hilang/patah, ni cuma akan terjadi kalau tak simpan retainer dlm kotak retainer yg dah disediakan😬

🔥 Quality Braces (Pendakap Gigi . Ortho 绑牙) Package in ​
Klinik Gigi Dentist3 Sungai Buloh

✅ LOW DEPOSIT
✅ Monthly INSTALMENTS
✅ Braces MADE IN ITALY
✅ Many 5⭐ ‘Star’ Customer Reviews
✅ Reputable Clinic(s) Established Since 1999 Onwards
✅ Gentle & Friendly Dentist & Nurses
✅ Quality Treatments at Affordable Prices

👉🏻 SUPER Affordable & Cheap BRACES Package in Sungai Buloh ! Braces Are Imported From ITALY 🇮🇹 .

Q&A Soalan tentang Braces Sungai Buloh! 🤓

🤔 Apa fungsi sebenar pendakap gigi (braces) Sungai Buloh ?

💡Braces ialah Antara cara paling berkesan utk meluruskan susunan gigi kita. Gigi yg tersusun memastikan proses membersihkan gigi jadi lebih mudah. Penampilan kita pun akan nampak lebih bagus.

🤔 Macam mana cara braces Sungai Bulohberfungsi?

💡Braces berfungsi dgn cara menggerakkan gigi menggunakan wayar & brackets besi yg akan di servis setiap bulan. Jadi korg kena rajin dtg setiap bulan ye!

🤔 Wajib ke cabut gigi kalau nak pakai braces?

💡Tak semestinya. Dr akan cek gigi korg, bergantung pada masalah gigi, result yg korg nak dapatkan & xray gigi, dr akan bgtau samada kes korg perlukan cabutan atau tak.

🤔 Sakit ke bila pakai braces ni?

💡Pada seminggu pertama, mungkin akan rasa tekanan sikit yg disebabkan pergerakan pada gigi, tapi lepas tu korg akan mula biasa & tak rasa sakit dah.

🤔 Berapa lama saya perlu pakai braces?

💡Bergantung pada keadaan gigi setiap individu. Masalah gigi yg berbeza, result yg diingini setiap patient, semua ni memainkan peranan dlm menentukan tempoh masa pemakaian braces korg.
Masalah gigi yg lebih teruk, memerlukan masa yg lebih panjang utk siap.
Tapi kebiasaannya akan ambil 1-3 tahun utk selesai.

🤔 Umur berapa yg paling sesuai utk braces?

💡Remaja 17-23 tahun adalah paling sesuai utk rawatan braces sebab tulang lebih lembut, jadi pergerakan gigi lebih cepat.
Tapi takde masalah utk lingkaran umur lain nak pakai braces. Yg penting semua gigi kekal dah keluar & gigi cukup kuat serta stabil.

🤔 Apa itu retainer?

💡Retainer ialah alat yg akan memastikan gigi kita kekal pada kedudukannya selepas braces dibuka.
Utk setahun pertama, retainer perlu dipakai 24/7. Lepas tu cuma perlu pakai malam masa tidur je.
Retainer akan memastikan fiber & ligamen pemegang gigi di kedudukan baru tu terbentuk dengan sempurna & kekal kat situ.

🤔 Braces ada banyak jenis, mana yg paling bagus di klinik gigi Sungai Buloh?

💡Dr akan cek gigi korg semasa fasa konsultasi & tentu kan yg mana paling sesuai.
Conventional braces ialah braces besi yg ada getah warna warni, jenis ni paling basic, harganya pun rendah berbanding braces jenis lain.
Tapi kemampuan braces conventional ni utk merawat mcm2 masalah gigi tak tersusun tak kalah hebat tau.

Clear aligners ialah braces lutsinar, jenis ni mmg sesuai utk org yg pentingkan penampilan & ada gaya hidup yg sibuk.
Kenapa? Sebab aligners ni lebih mudah dijaga dari segi kebersihan (boleh dibuka pakai), cuma harganya agak tinggi sikit berbanding braces conventional.

❤️Bergantung pada keadaan gigi korg & saranan dr, pilihan braces yg tepat boleh berikan hasil yg lebih optimum & memuaskan!❤️

Comments are closed.